Teka teki….

Assalamualaikum wahai pembaca budiman sekalian..

Teka teki pada mase skrng byk berubah kerana mengikut peredaran masa.
Pereka teka teki pandai mengaitkannya dengan unsur jenaka dan pembayang yang mengelirukan.
Oleh itu, saya terpanggil untuk mencadangkan semua pembaca bermain teka teki dalam blog ini..hehe..
Siapa de sokongn??? Ade x?
Laaa..nape dian je..hehe..
aaa..mcm tu la..
Mungkin byk teka teki baru yng menguji minda kita semua..

Sebagai pembuka slot ini..
sy nk bg satu teka teki..hehe..Harap anda cubala menjawab..

Kucing Comel

“Kenapa kucing betina lari bila
bila dikejar kucing jantan??”

hehe..jwb2..kepada pemenang anda akan dihadiahkan tepukan tgn..huhu.

-SELAMAT MENCUBA-

About these ads

~ by Rozaimie on June 27, 2007.

82 Responses to “Teka teki….”

  1. Jawapan, Sebab kucing jantan xhensem ker?

  2. hehehe..mestila salah.cubala teka lg,senang je teka teki ni..hehe..
    xpe,cuba lg..jgn putus asa..

  3. Sebab kucing betina tu nak pergi dekat kucing jantan tu la..

  4. hahaha..terernya bat tp terer main bola la..haha..
    maafla,jwpan anda salah..
    sila cuba lg..
    fikir2kanla ye..
    kepada pelawat blog ini, jgn la pandang2 jeling2 je..cubala jwb..hehe..

  5. bcz 2 memang tabiat kucing la agknye la.

  6. haha..bukanla..xkanla tabiat kucing mcm tu..kesian kucing betina lari je..die pun nk baik2 dgn kucing jantn..huhu..
    cuba la lagi..

  7. sebab sje2 je nak man kejar2, hahahah….da kucing jantan kejar, kucing betina pun larilah….dulu2 masa baby x dpt main kejar2….entah la

  8. sbb kucing betina tu takut kena rogol ngan kucing jantan
    tol tak??

  9. haha..akhirnya de jgk jwpan..senang je soalan ni kan..
    jawapannya sbb kucing jantan kejar,so larila..haha..
    kalo kucing jantn xkejar, kucing betina xlari..hehe..die duk diam2 je..huhu..tahniah dan syabas kepada kaori..nantikan teka teki baru..

  10. Haha tak sangke btl rupanya jwpn sy…hadiah2 tak de,cewah..xpe, hadiah tepukan tgn pun ok…tq2

  11. nak bagi teka teki gak…
    eherm….

    ada sepasang suami isteri yang bakal mendapat seorang cahaya mata. satu hari, si isteri mengidam daging rusa putih… si suami bersusah payah nak cari rusa putih dan akhirnya dapat memenuhi kehendak isterinya. bila anak itu lahir, suaminya beri nama SITI NURHALIZA.. kenapa??

    +) goodluck…

  12. Hahaha..pe la..senang je tu..hehe…jawapannya sbb…………………………..jeng3..bayi yang lahir tu perempuan..tu pasal la nama siti nurhaliza..haha..kalo laki, xkan nama siti jgk,,.hehe..betul x???

  13. sebab bapak dia nama Tarudin kan…mestile anak dia nama Siti Nurhaliza, dapat yang kedua plak baru kasi nama Siti Saerah…bodoh tak jawapan wa…!!!B-)

  14. Kite pown nak gak bg teka-teki…

    K… baca baik2, ” Knape polis kejar pencuri???”
    Kalo anda rase anda bijak jwblah, senang sangat jawapan dier…
    Haha…

  15. haha..senang je la..mestila sebab pencuri tu lari..tu yang polis duk kejar..kalo pencuri tu jaln..polis jaln je la..haha..

  16. sy ader teka-teki..
    tangan 2, kaki 8, kepak 2, mata 6, ekor 2.. apekah ia… jawab……….

  17. teka-teki kedua.. tembak ke lantai kena di hidung… apekah ia…

  18. teka-teki ketiga.. u dada berbulu,matanya merah,ekornya bercabang….

  19. kenapa ubi jd kayu.. kenapa perempuan mengandung.. kenapa pencuri kena tangkap.. 3 soalan 1 jawapan…

  20. apakah beza kereta baru dengan isteri baru..

  21. apakah perbezaan antara angkasawan dan perempuan……….

  22. haha..wowwww,,banyknya teka-teki awk bg dlm blog sy ni..bgus2..skali tgk de la beberapa yng sy dpat jwb..
    1.yng haiwn byk tgn, kepala kaki sume tu..jwpnnya ORNG NAIK KUDA SAMBIL PEGANG BURUNG..sume dicmpur tgn de 2,kaki 8,kepak 2,mata 6, ekor 2..
    2.beza kereta n isteri baru..haha..bahaya ni..jwpnnya- KALO DENGAN KERETA NAMPK LUBANG DIE ELAK, KALO KAT ISTERI NMPK LUBANG..HEHE..XKAN NK ELAK KOT…HUHU
    3.beza angkasawan n perempuan ialah..PMPUAN DATANG BULAN, ANGKASAWAN PEGI BULAN..

    Lagi 3 teka-teki nanti sy fikirkan..sy de keje ni..k..yo_poyo..haha

  23. jngan fikir logik

    ade sekor burung ajaib, dia gi matahari,
    dia smpi dlm mase 4 hari,
    tapi bila turun 2jam jer.
    kenapa? jawabla klu pandai

  24. Jawapan nye kucing betina takut di bawa mengawan ngan kucing jantan.heheheheh

  25. saya pom ada teka teki gak…
    oridanery johson penjumpa dompet yang pertama dunia,
    siapa yang pula yang kehilangan dompet,???

    2.dalam banyak2 sungai,
    sungai apekah yang paling berat,???

    3. dalam banyak2 mee..
    mee apekah yang paling berat..
    Jawab pulak teka teki saye..
    asiyk awak jep yang berteka teki.. :D

  26. no 1 nnt sye pk ekz…
    no2 sungai besi r
    no3 mee 1 tan…
    tol x…
    sye nx gak bg teka teki
    dlm byk2 bende bende ape yg mkn ikut bontot..??
    lg 1 dlm manyak2 kotak kotak aper yg xleyh angkat..??

  27. no.2 bethol…
    3. terlalu umum..
    yelah 1 tan tue mmg brt tap mee ape….????
    yg awak punyer lak ek..
    no.1. nanti sya pikir ek…
    no.2. kotak penalti..
    betol x…????

  28. yang mee tu jwpnnya mee wan tan???betul x???
    yang mkn ikut bontot tu??
    xthula la nk bg teka teki pe..hehe..lupa la.,mmm..
    HAAAA!!!!de2..
    ni dia soalnnya:
    Benda pe kalo kita kangkangkan pastu letak atas batang..rasa lega????hehehe

  29. hehe betol ah… pandai… yg tue.. cermin mata.. betol x…???

  30. hehe
    aa..betulla..cermin mata..tahniah diucapkan..mmm..kepada fieqa..leh check email awk x..sy de bg email kt awk..

  31. ye ke…
    xda pom email awak….
    awak ada ym x..???

  32. pande2 x tek/i ya
    ne jwb tek/i
    bln ap yg plg jauh..???

  33. bln ape ek…????
    bulan mengambang kot…..

  34. emmmm..ssah ek nk jwb..buln disember kot??xpun buln mengambang..haha

  35. di kala bulan mengambang….btol x???

  36. haa..
    xtau la…
    try plak teka teki nie..
    1)dlm byk2 ikan ikan ape plg besar???
    2)kopi ape xleh mkn?
    jwb jgn xjwb…

  37. ikan paos la plg bsr..
    kopi kpal api la..haaaa
    tol tak??

  38. ad lg jwpan..
    jp2..kopi kpal api o kopitiam..tol tak??

  39. jwb tau..dlm byk2 tangkai..
    tangkai ap y kdkut giler…?
    sila jwb…

  40. ad lg 1..
    dlm byk2 air..
    air ap y xbleh abish??

  41. june
    tangkai jering..
    air liur

  42. ainie..
    kopiah betol x..??

  43. SEBAB KUCING JANTAN KEJAR DIA LARI R…

  44. air mate betul tak?

  45. saya ade 1 teka-teki

    dalam bnyk2 nasi..
    nasi ape yang banyak kolestral..

  46. Untuk NAJIME jwnpanya adalah NASI LEMAK

    Dlm bebanyak gua,gua apa yg panjangnya 9999.99999 kilometer?

    Jawapan : Gua pon x tahu…

  47. kawan2..
    ni ade satu teka tekuk..
    1. haiwan ape dye 2 dalam 1..
    – belh bertelur dan beranak..
    2. kenapa orang gila buang mangkuk tandas..????
    3. seribu dalam satu..??? apekah itu..
    4. emak marah ble nampak bapak marah.. bapak marah ble nampak adik marah.. adik marah ble nampak kakak marah.. kakak marah ble nampak abang marah…

    aku tipu je yg no.3 ni…
    sure korang marah..

  48. fieqa92,,
    x taulah apa jwpn teka teki 2…huhu.
    saya pun nk g teka teki gak,,,,
    1)knapa ikan mkn kt dlm air????hehe!!!
    2)Dlm kayu ada daun,dlm daun ada nasi..ape dye???tekalh..
    3)ape dye yg klu kite bgn,dye bring..klu kite bring,dye pulak yg bgn?????hahahahaha!!

    pkir baik2 ye..jgn pkir logik…hehe..
    SELAMAT MENCOBA….huahuahuahuahuahua.,.,.,.?!?!?

  49. srbab kucing jantan nak peluk kucing betina”’hahaha”

  50. iera:whet does a cat…….read during it’s free time?
    carol:a ………..

    who know the answer of this stupid quaestion,please reply k? :)

  51. byk tul soalan..
    saya ada soalan psyco..
    susu warna apa..?? baju skola warna apa..?
    paper yg normal warna apa..??
    sure korang dapat jawab.. tp solan ni kompom salah jawapan korang..!! lembu minum apa..??

  52. hadiahnya x menarik la…………….

  53. byk soalan tp jwpan x de!!!!!!!!

  54. byk tul soalan..
    saya ada soalan psyco..
    susu warna apa..?? baju skola warna apa..?
    paper yg normal warna apa..??
    sure korang dapat jawab.. tp solan ni kompom salah jawapan korang..!! lembu minum apa..??

    jadul said this on July 19, 2009 at 4:56 am

    ni ha jawapan psyco dia..

    susu warna putih..
    baju skola warna putih..
    kertas warna putih..

    then solan last tu,lembu minum apa..
    sy taw korang jawab apa..! korang jawab lu nnt baca jawapan kat bawah..

    kan salah jawapan korang..
    lembu minum air la.. bukan minum susu..
    wkakakakak.. psyco x jawapan ni..??

  55. aku ada lagi teka teki..
    korang leh try pada kawan2 korang..

    kenapa ikan d laut x pandai habis..??
    Jawapan: d laut xda kucing..

    kenapa anak babi klu jalan kat belakang mama dia,dia asyik tunduk jerk..??
    Jawapan: sebab dia malu mamanya babi..

    Ada 3 lorong.. lorong kanan ada anjing,Lorong tengah ada babi,Lorong kiri ada beruang.. soalannya ialah,d tengah2 JALAN ada apa..??
    Jawapan: ada L

    kenapa klu burung pipit makan padi,d halau xmo lari..??
    Jawapan: burung pipit terbang bukan lari..

    kenapa katak klu d halau x lari..
    Jawapan:sma jerk,katak bukan berlari tapi melompat

    benda ni bila tengok memang jalan,tapi bila tgk btl2,benda ni x berjalan.. tp bila tgk balik,mmg jalan.. tp x berjalan jg..
    Jawapan:jalan raya..

    ikan apa yang ada bulu ketiak..
    Jawapan:tokey ikan..

    kenapa amerika ngan jepun saling takut menakuti..??
    Jawapan:amerika ada superman,jepun ada ultraman..

    nak lagi ker..?? aku ada byk lagi ni.. tp malas nak taip..
    klu nak lagi,bagi la respon yerk..

    from: Jadul Al-Haq

  56. kalau manusia panjat pokok nampak , kalau kura-kura panjat pokok nampak apa ?

  57. hari ini sya bri 2 teka-teki jer.

    1}lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang
    jwpn=lampu jiran kita .cubala pecahkan lampu jiran kta psta kelur
    jran kta
    2}bom ap yg xkan ltup
    jwpn=kuih bom

    KAH3 KAH3 KAH3

  58. knapa llaki prlu kwin 3?
    nk jwpn ker……ok la sya bri
    jwpn=lau kwin 1″is ONE.lau kwin 2″is TWO.lau kwin 3bru la is THREE

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!!!?????

  59. orng yg bli x pkai,orbg yg pkai x bli?
    apa.kli ni sy xbri jwpn

    +_+ _]_

  60. hai syahirah.awk ada BF x.lau x der.ermmmmmmmmmm

  61. hai allllllllllllllllllllllllllllllllllll

  62. Teka teki 1… Apadia nak tiga segi turun begulung gulung
    teka teki 2…Ada 4 orang awek cun,kongsi satu payung. Kenapa sorang pun tak kena hujan ????
    Teka teki 3…Kereta ngan motorsikal, mana satu lagi tua ???
    teka teki 4…Apa dia, jilat jilat baru jolok … Jangan ingat yang bukan bukan !!!
    Teka teki 5…Ada sorang budak disuruh oleh ibunya untuk membeli , kain dengan tebu.Dia pun pergi laa kedaidan bercakap,Kak~~ kain,tebu,kak ~~ pasal apa kakak tuu lari ???
    EKA TEKI 6…Dekat sekolah ada meeting..so~~~ semua HAIWAN pun pergi laa. Semasa gajah menjejak kan kakinya, semua haiwan pun jatuh. Pasal apa Burung gagak ajaa yang tak jatuh ???

  63. kerana…kucing betina dan jantan suka bergaduh…itula sebabnye kucing betina lari daripada kucing jantan untuk menyelamatkan diri daripada pergaduhan…btol tak??? :D

  64. no.1 kotak apakah yang berdosa
    no.2 haiwan apa jual kuih
    no.3 dalam banyak2 bot,bot apakah yang licin
    no.4 mak apakah yang perlu dijauhi
    kepada sesiapa yang mahu mencuba,jawablah teka-teki saya ni ya jadi
    selamat mencuba…………

  65. pasal kain kakak tu terbukak

  66. burung gagak tak jatuh sebab dia terbang haiwai lain jalan

  67. ada sekor burung kapal tebang lalu kat atas burung tu, kenapa burung tu jatuh

  68. luculah jwpnnya…..

  69. SEMUA X HAAA ITU PUN X TAHU SEBAB KUCING JANTAN KAN GATAL ATAU SEBAB KUCING JANTAN ADA KUTU

  70. :) .. bestlah teka tekii :D

  71. mesti lah :p

  72. sebab kucing betina takut dengan kucing jantan

  73. Xda teka teki t’baru ke. .t’cabut mata dh bace jwapan2 ahli teka teki ni. . .erkk. .aku x d kra t’lmbat join kowang kn?kn?

  74. Mari2 suma. .sape rase otak kembang,try jwab i pnya plak. .
    1,bla nk mkn pisang buang kulit,tp bla makan kulit buang apa?
    2,apabnda yg d mkn habis,x mkn pun habis???gud allll

  75. sebab dia nak mengurat.. jadi dia borink asyik2 kena urat dia lari lah :)

  76. dia dah jatuh cinta kut?hee…..hee….
    buat la teka teki lain.

  77. maybe kucing tu tak berkenan

  78. sya ade teka-teki mcm mne nk msk kn zirafah dlm peti ais…………..jawab jangan x jawab………hehehehehe…………..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: